Känner du dig nonchalerad?
9% av dina kunder kommer troligen aktivt välja en konkurrent, 14% kommer byta för att de är missnöjda med produkten men hela 68% kommer lämna er bara för att de känner sin nonchalerade!
Jag blev precis påmind om IBMs gamla undersökning om varför kunder lämnar oss som leverantör. Och även om själva undersökningen snarare är klassisk än färsk så visar den ett skrämmande förhållande.
1% avlider
3% flyttade
5% fått andra relationer
9% gick aktivt till konkurrent
14% missnöjda med produkten
68% kände sig nonchalerade som kund
Så här känner väl inte era kunder!? Ni har ju alla möjligheter i världen att kommunicera med era kunder. I dagens digitala miljö kostar det inte ens skjortan. Så hur tänker du uppmärksamma dina kunder? De som handlar mest skall de få en personlig födelsedagshälsning och de som ännu inte gett er en andra chans – är det dags att de får ett brev med ett riktat erbjudande?
Alla ”vet” att det kostar uppåt fem gånger mer att få in en ny kund än att behålla en befintlig – Hur gör du för att behålla dina kunder och relationer? Kommentera gärna!